Oftest stillede spørgsmål

Oftest Stillede spørgsmål

Hvordan melder jeg mit barn til prøvetræning?.

  • 1) Vi holder løbende åbent for nye udøvere, hold øje med hjemmesiden eller vores sociale medier. Der bliver slået op, når vi afholder gratis prøvetræning.
  • 2) Når vi åbner op, vil der være en tilmeldings mulighed på forsiden af hjemmesiden. Der skal man blot udfylde den formular der er. Og trænere får automatisk besked om at der kommer en ny til træning.

Hvad skal de have med og på til prøvetræning?  

  • 1) Man møder op i almindeligt træningstøj / tøj man kan bevæge sig i
  • Indendørssko da der trænes på specialgulv 
  • Kort klippet negle og ingen smykker af sikkerhedsmæssige hensyn
  • En drikkedunk med vand, da det godt kan blive varmt under træningen.

Hvordan melder jeg mit barn ind i klubben?.

  • 1) Øverste højre hjørne står det tilmelding, klik på denne og udfyld med barnets oplysninger. kontakt oplysninger på forældre / værge når barnet er under 18 år.  Når tilmeldingen er godkendt, modtager i et link til holdsport.
  • 2) Man kan også finde tilmeldingsformularen ved at gå ind på det ønskede hold ( de hold som har åbent for tilgang ) Tilmelding (royalcheeraalborg.dk)

Hvad er Holdsport og hvordan kommer jeg på?.

  • 1) Holdsport er den platform som klubben bruger til at kommunikere ud til medlemmerne. Holdsport findes som App. Som vi anbefaler, at man henter ned på sin telefon. Her kan man følge med i holdets træningere, konkurrencer, beskeder fra trænerene og bestyrelsen
  • 2) Når udøveren er tilmeldt klubben, modtager i et link til holdsport, så i kan logge ind. Holdsport - Medlem & Forælder
  • 3) Husk at oprette en eller flere forældreprofiler igennem udøverens profil. Det er vigtigt at klubben har kontaktoplysninger på forældre Holdsport - Hvordan opretter jeg en forældreprofil?
  • 4) Der skal via holdsport meldes afbud til træning med en begrundelse senest 2 timer før den pågældende træning 
  • 5) Der betales kontingent via holdsport. Der kommer automatisk en opkrævning.
  • 6) Tilmelding til konkurrencer skal ske via webshoppen i holdsport.
  • 7) Tilkøb til konkurrencer (mad, sløjfer, T´shirts mm. ) købes vis webshoppen.
  • 8) Klubdragter og andet træningstøj med logo kan også købes via webshoppen.
  • Håndbog for brug af Holdsport kan findes på dette link: Holdsport Har du udfordringer med brug af Holdsport, så kontakt Holdsport support på 53860222.

Hvad koster det at gå til Cheerleading ?

  • 1) Der betales kontingent hver månede, se skema Kontingent - Royal Cheer Aalborg
  • 2) Egenbetaling : Der skal selv købes en holdsløjfe, helt hvide træningssko/ Cheersko og strømper til konkurrencer og depositum til uniform. Der skal påregnes udgifter til konkurrencer i form af transport og evt. overnatning. Der skal betales et deltagergebyr til konkurrencerne, ( 300kr. – 350 kr. pr gang )
  • 3) Skulle man stå i en situation, hvor ens økonomien er lidt udfordret i forhold til, at kunne betale de udgifter der er forbundet med sporten, kontakt endelig bestyrelsen, da der kan være hjælp at hente. Vi ønsker at Cheerleading er tilgængeligt for de fleste.
  • 4) Kontingent dækker udgifterne til vores forbund, udøverlicens, undervisning, uddannelse af trænere, lejeudgifter til træningshal og øvrige omkostninger ved drift og indkøb til kubben.

 

Hvor mange konkurrencer er der om året og hvor bliver de holdt?.

  • 1) Der bliver afholdt 3 nationale konkurrencer om året, som det forventes at udøveren deltager i. Vores udtaget Youth og senior deltager også i en udenlandsk konkurrence.
  • 2) Konkurrencerne bliver holdt lidt på skift imellem Jylland, Fyn og Sjælland. Datoer og lokation bliver meldt ud i god tid. Som udgangspunkt skal man selv stå for transport og overnatning. Men klubben kan være behjælpelig med evt. fællestransport og overnatning. Hvad med familier og venner til konkurrencer?
  • 3) Tilskuere til konkurrencer skal betale entré. Billetter købes via et link, som bliver tilgængeligt op til konkurrencerne. ( ekstern udbyder )

 

Hvor kan jeg købe Cheersko ?.

 

Hvad er en Udøverlicens, og hvorfor skal de have en?

  • 1) Alle udøvere skal have en licens for at kunne stille op til konkurrencer, som er arrangeret af vores forbund DAFF ( Dansk amerikansk fodboldforbund) Det er ikke anderledes end hos de fleste andre sportsgrene i Danmark.
  • 2) Licensen sørger klubben for at få oprettet i forbindelse med den første konkurrence, som udøveren skal deltage i.
  • 3) Licensen er låst i klubben for en sæson ad gangen, og bliver som udgangspunkt ikke frigivet til andre klubber midt i en sæson, hvis et klubskifte skulle blive aktuelt. se under klubskifteregler Klubskifte regler - Royal Cheer Aalborg

 

Udmeldelse af klubben?

  • 1) Skulle man ønske at udmelde sig af klubben, SKAL dette ske skriftligt til kassereren og gerne med en begrundelse. ( det er ikke nok at sige det til en træner eller holdmedlem)
  • 2) En udmeldelse er løbende månede + en månede
  • 3) Ønsker man at stoppe midt i en kontingentperiode, bliver der ikke refunderet kontingent. Vær obs. på at få meldt ud i god tid, så man undgår at blive opkrævet et ny kontingent.
  • 4) Har man økonomisk udestående i sin gamle Cheerleaderklub, kan man ikke meldes ind i en ny, før dette er betalt. ( forbundet flytter ikke licens, hvis der er gæld i en gammel klub )

Skulle du have yderligere spørgsmål, kontakt endelig bestyrelsen.